Komunikat dotyczący funkcjonowania systemu nieodpłatnej pomocy prawnej
Komunikat dotyczący funkcjonowania systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji na terenie Miasta Tarnobrzega
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, zmianie ulega system udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji na terenie Miasta Tarnobrzega w dniach od 31 stycznia do 28 lutego 2022 r.
Dyżury prowadzone będą w sposób hybrydowy.
PUNKT PRZY UL. KOPERNIKA 3 – porady udzielane wyłącznie za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. za pośrednictwem telefonu, e-maila, komunikatorów internetowych.
- Poniedziałki – 10:00 – 14:00 – 505 083 294
- Wtorki – 08:00 – 12:00 – 509 918 243
- Środy – 09:00 – 13:00 – 605 469 764
- Czwartek – 10:00 – 14:00 – 505 083 294
- Piątek – 08:00 – 12:00 – 605 469 764
PUNKT PRZY UL. KOŚCIUSZKI 30 – porady udzielane pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. za pośrednictwem telefonu, e-maila, komunikatorów internetowych oraz w sposób stacjonarny.
- Poniedziałki – 15:30 – 19:30 tel. 15 81 81 512
- Wtorki– 15:30 – 19:30 porady udzielane stacjonarnie
- Środa – 15:30 – 19:30 tel. 15 81 81 512
- Czwartek – 15:30 – 19:30 tel. 15 81 81 512
- Piątek – 15:30 – 19:30 tel. 15 81 81 512
ABY SKORZYSTAĆ Z PORADY NALEŻY:
- umówić poradę pod numerem telefonu 15 81 81 573 (od poniedziałku do piątku o godzinach 7-30 15-30) lub
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: npp.tbg // um.tarnobrzeg.pl przesłać wniosek o uzyskanie ww. pomocy zawierający oświadczenie, że osoba nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (wzór wniosku wraz z oświadczeniem w załączniku). Po złożeniu ww. dokumentu prawnicy skontaktują się z osobą w celu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem – ustnie przez telefon.
Za utrudnienia przepraszamy.
Nieodpłatna Pomoc Prawna w 2022r.
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
CZĘŚĆ I: wg art. 8a ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
|
NAZWA JEDNOSTKI |
ZAKRES PORADNICTWA |
ADRES |
TELEFON |
DOSTĘPNOŚĆ dni i godziny |
WWW |
KRYTERIA DOSTĘPU |
RODZINNE |
|||||||
1. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu |
Porady pedagogiczne i psychologiczne dla rodziców zastępczych |
39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40 wew. 104 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg // wp.pl www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
2. |
Gminny Ośrodek |
Ogólnie pojęte zagadnienia |
39 – 410 Grębów |
15 811 22 21 – |
pon. – pt. |
gopsgrebow // gmail.com |
Mieszkańcy Gminy Grębów |
|
Pomocy Społecznej |
pomocy rodzinie |
ul. Rynek 7 |
Świadczenia |
7.30 – 15.30 |
||
|
w Grębowie |
|
|
rodzinne |
|
|
|
|
|
|
|
15 811 27 17 – |
|
|
|
|
|
|
|
Pomoc Społeczna |
|
|
|
|
|
|
|
513 011 285 |
|
|
|
|
|
|
|
503 979 355 |
|
|
|
PSYCHOLOGICZNE |
|||||||
3. |
Poradnia |
Diagnoza, pomoc |
39 – 460 Nowa Dęba |
15 846 28 45 |
pon. – pt. |
https:// |
Dla dzieci, uczniów, |
|
Psychologiczno - |
psychologiczna, profilaktyka |
ul. Jana Pawła II 4 |
|
7.30 – 15.30 |
pppnd.naszaporadnia.com |
rodziców, nauczycieli |
|
Pedagogiczna |
|
|
|
|
poradniand // interia.pl |
ze szkół na terenie |
|
w Nowej Dębie |
|
|
|
|
|
powiatu |
|
|
|
|
|
|
|
tarnobrzeskiego |
4. |
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim |
Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, z którą nie mogą sobie poradzić przy wykorzystaniu własnych sił i środków. |
39 – 450 Baranów Sandomierski ul. Zamkowa 24b |
15 811 80 10 |
pon. 15.00 – 17.00 piątek 8.00 – 10.00 |
ops // baranowsandomierski.pl |
Osoby korzystające z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim |
5. |
Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie – Centrum Zdrowia Psychicznego |
Kompleksowa pomoc psychiatryczna, psychologiczna i psychoterapeutyczna w ramach świadczeń finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. |
39 – 460 Nowa Dęba ul. M. Skłodowskiej-Curie 1A |
Koordynator CZP 15 846 26 51 wew. 185 Punkt Zgłoszeniowo- Koordynacyjny (PZK) - tel. 888 289 431 |
Punkt Zgłoszeniowo- Koordynacyjny (PZK) - od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godz. 8.00 - 18.00. |
czp // zoznowadeba.pl pzk // zoznowadeba.pl |
Dla dorosłej ludności zamieszkałej na obszarze powiatu tarnobrzeskiego i Miasta Tarnobrzega. |
6. |
Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego |
Pomoc osobom znajdującym się w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. utraty pracy, rozwodu, śmierci lub zaginięcia bliskiej osoby oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym. |
Projekt Fundacji ITAKA realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Fundacja ITAKA skr. pocztowa 127 00 – 958 Warszawa 66 |
800 70 2222 bezpłatna infolinia |
24 godz. przez 7 dni w tygodniu |
www.liniawsparcia.pl porady // liniawsparcia.pl |
Pomoc dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego, skierowana do osób w każdym wieku. |
PEDAGOGICZNE |
|||||||
7. |
Poradnia |
Diagnoza, terapia |
39 – 460 Nowa Dęba |
15 846 28 45 |
pon. – pt. |
https:// |
Dla dzieci, uczniów, |
|
Psychologiczno - |
pedagogiczna, doradztwo |
ul. Jana Pawła II 4 |
|
7.30 – 15.30 |
pppnd.naszaporadnia.com |
rodziców, nauczycieli |
|
Pedagogiczna |
zawodowe dla dzieci |
|
|
|
poradniand // interia.pl |
ze szkół na terenie |
|
w Nowej Dębie |
i młodzieży |
|
|
|
|
powiatu |
|
|
|
|
|
|
|
tarnobrzeskiego |
POMOC SPOŁECZNA |
|||||||
8. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu |
Socjalne dla osób niepełnosprawnych i pełnoletnich wychowanków pieczy i opieki zastępczej |
39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40 wew. 103 i 104 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg // wp.pl www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
9. |
1) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie |
Pomoc społeczna wspiera osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka. Zadaniem pomocy społecznej jest także zapobieganie trudnym sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem. |
1) 39 – 410 Grębów ul. Rynek 7 |
1) 15 811 27 17 |
1) pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
1) gopsgrebow // gmail.com |
1) Dla mieszkańców Gminy Grębów |
|
2) Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorzycach |
2) 39 – 432 Gorzyce ul. 3 Maja 4 |
2) 15 836 23 25 |
2) pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
2) gopsgorzyce // gmail.com |
2) Dla mieszkańców Gminy Gorzyce |
|
|
3) Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim |
3) 39 – 450 Baranów Sandomierski ul. Zamkowa 24b |
3) 15 811 80 10 |
3) pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
3) ops // baranowsandomierski.pl |
3) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Baranów Sandomierski |
|
|
4) Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowej Dębie |
4) 39 – 460 Nowa Dęba ul. M. Reja 3 |
4) 15 846 34 94, 15 846 34 93 |
4) pon. - pt. 7.00 – 15.00 |
4) mgops // nowadeba.pl |
4) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Nowa Dęba |
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I INNYCH UZALEŻNIEŃ |
|||||||
10. |
Samodzielny |
Terapia Uzależnień |
39 – 460 Nowa Dęba |
15 846 26 51 |
pon. – 12.00 – 13.00 |
Z porad mogą |
|
|
Publiczny Zespół |
|
ul. M. Skłodowskiej-Curie |
wew. 148 |
śr. – 09.35 – 14.35 |
|
korzystać: |
|
Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie – |
|
1A |
|
oraz śr. – 18.30 – 19.30 czw. – 15.00 –20.00 |
|
-osoby zagrożone uzależnieniem |
|
Poradnia Leczenia |
|
|
|
|
|
rodzin |
|
Uzależnień w Nowej |
|
|
|
|
|
- bez skierowań |
|
Dębie |
|
|
|
|
|
i rejonizacji |
11. |
Punkt Konsultacyjny dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin w Gorzycach |
Oferowana pomoc:
|
39 – 432 Gorzyce ul. 11 Listopada 12 pok. 318 |
721 346 323 |
poniedziałek w godz. 16.00 – 20.00, piątek w godz. 18.00 – 20.00 |
punkt.gorzyce // o2.pl |
Pomoc osobom, które zmagają się z problemem uzależnia od alkoholu oraz ich rodzinom. |
|
|
- udzielanie osobom i rodzinom konsultacji oraz porad psychologicznych w sprawach uzależnień. |
|
|
|
|
|
12. |
Nowodębski Klub Abstynenta w Nowej Dębie |
Udzielanie członkom klubu i ich rodzinom pomocy w trudnych sytuacjach życiowych, a także osobom spoza klubu w podjęciu leczenia odwykowego. |
39 – 460 Nowa Dęba ul. Jana Pawła II 4 |
692 728 771 666 047 767 |
Dyżury w każdy wtorek w godz. 11.00 – 12.00 |
ewita0 // op.pl |
Pomoc członkom klubu i ich rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych, a także osobom spoza klubu w podjęciu leczenia odwykowego. |
13. |
Punkt Konsultacyjno – Informacyjny do Spraw Uzależnień w Skopaniu |
Porady i pomoc w sprawach z zakresu rozwiązywania problemów uzależnień. |
Środowiskowy Dom Kultury w Skopaniu 39 - 451 Skopanie Kardynała Wyszyńskiego 7 |
601 978 875 |
Dyżury w każdy czwartek w godz. 16.00 – 17.00 |
- |
Pomoc osobom, które zmagają się z problemem uzależnień. |
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE |
|||||||
14. |
Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie w gminie:
1) Grębów |
1. Diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie; podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku; interwencje w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie; |
1) 39 – 410 Grębów ul. Rynek 7 |
1) 15 811 22 21 |
1) pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
1) gopsgrebow // gmail.com |
1) Dla mieszkańców Gminy Grębów |
|
Sandomierski
|
informowanie o możliwościach udzielania pomocy w środowisku lokalnym.
przemocy w rodzinie, niebieskie karty. motywowanie osób do podjęcia terapii, kierowanie osób do odpowiednich instytucji.
przemocy w rodzinie. |
Sandomierski ul. Zamkowa 24b
ul. M. Reja 3 |
2) 15 836 23 25
3) 15 811 80 10
4) 15 846 34 94, 15 846 34 93 |
|
2) gopsgorzyce // gmail.com
3) ops // baranowsandomierski.pl
4) mgops // nowadeba.pl |
Gminy Gorzyce
Miasta i Gminy Baranów Sandomierski
|
15. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu |
w ośrodkach wsparcia.
w ośrodkach interwencji kryzysowej.
w rodzinie. |
39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40 wew. 104 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg // wp.pl www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
16. |
Centrum Wsparcia i Rehabilitacji Społecznej w Gorzycach – Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla ofiar Przemocy w Rodzinie w Gorzycach (SOW) |
W SOW w Gorzycach ofiara przemocy w rodzinie może skorzystać z różnorodnych form pomocy:
|
39 – 432 Gorzyce Ul. 11 Listopada 12 |
Telefon całodobowy: 15 836 28 69 wew. 110 |
całodobowo |
www.sowgorzyce.pl sowgorzyce // onet.eu |
Pomoc w SOW jest bezpłatna, anonimowa, całodobowa (hostelowa).
Działalność ośrodka obejmuje mieszkańców z terenu województwa podkarpackiego. |
17. |
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „ Niebieska linia” |
Wsparcie psychologiczne, informacje na temat przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym o istniejących możliwościach prawno- proceduralnych oraz lokalnych placówkach pomocowych. |
Al. Jerozolimskie 155 02-326 Warszawa |
Infolinia 800 12 00 02 czynna przez całą dobę. |
całodobowo |
www.niebieskalinia.info biuro // niebieskalinia.info |
Dla osób uwikłanych w przemoc w rodzinie. |
INTERWENCJA KRYZYSOWA |
|||||||
18. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu |
Osoby doświadczające przemocy, będące w trudnej sytuacji życiowej, przeżywające kryzys z powodu doświadczania zdarzeń traumatycznych, straty, agresji, przemocy, borykające się z problemami wychowawczymi uzyskają możliwość konsultacji psychologiczno – pedagogicznych, wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów wynikających z zaistniałych sytuacji kryzysowych. |
39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40 wew. 104 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg // wp.pl www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
DLA OSÓB BEZROBOTNYCH |
|||||||
19. |
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu |
Wsparcie osób bezrobotnych i poszukujących pracy w znalezieniu pracy oraz pracodawców w pozyskiwaniu pracowników |
39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 3 |
15 823 00 30 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
http://tarnobrzeg.praca.gov.pl/ rzta // praca.gov.pl |
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy, pracodawcy, osoby zagrożone bezrobociem |
20. |
Infolinia Urzędów Pracy - Zielona Infolinia |
Aby uzyskać informacje o ofertach pracy, szkoleniach, usługach urzędów pracy lub skąd pozyskać pieniądze na własną firmę, należy skorzystać z pomocy Zielonej Linii. |
Centrum Informacyjno- Konsultacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia ul. Trawiasta 20b 15-161 Białystok |
19 524 (z Polski)
+48 22 19524 (z zagranicy) Koszt zgodnie z taryfą operatora. |
pn. – pt. 08.00 – 18.00 |
www.zielonalinia.gov.pl biuro // zielonalinia.gov.pl |
Mogą korzystać: |
DLA OSÓB POKRZYWDZONYCH PRZESTĘPSTWEM |
|||||||
21. |
Podkarpacki Ośrodek Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (ośrodek okręgowy) |
W ramach pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem oraz osobom im najbliższym udzielane są porady prawne oraz porady psychologiczne i psychiatryczne. |
35 – 959 Rzeszów, ul. Fredry 4/57-58 |
796 600 429 dyżur całodobowy 7 dni w tygodniu |
Pon. 8.00 – 15.00 Wt. 12.00 – 20.00 Śr. 8.00 – 15.00 Czw. 8.00 – 15.00 Pt. 8.00 – 15.00 Sob. 8.00 – 12.00 |
porso // poczta.onet.pl
Pełna lista Ośrodków dla osób pokrzywdzonych, z terenu całego kraju jest dostępna na stronie: https://www.funduszsprawiedli wosci.gov.pl/pl/znajdz-osrodek- |
Osoby pokrzywdzone przestępstwem i ich najbliżsi oraz świadkowie przestępstw i ich najbliżsi. REJONIZACJA NIE OBOWIĄZUJE |
PRAWO KONSUMENCKIE |
|||||||
22. |
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów |
Ochrona praw konsumenckich |
Starostwo Powiatowe w Tarnobrzegu 39 – 400 Tarnobrzeg ul. 1 Maja 4 |
15 822 39 22 wew. 204 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 |
powiat // tarnobrzeski.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego. |
23. |
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów |
Ochrona praw konsumenckich |
UOKiK Pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa |
Infolinia konsumencka (prowadzona przez Federację Konsumentów) 801 440 220 22 290 89 16 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora |
pn. – pt. 08.00-18.00 |
https://www.uokik.gov.pl/ porady // dlakonsumentow.pl |
Prawo konsumenckie |
PRAWA PACJENTA |
|||||||
24. |
Rzecznik Praw Pacjenta |
Ochrona praw pacjenta |
Biuro RPP ul. Młynarska 46. 01-171 Warszawa |
800 190 590 Bezpłatna infolinia Zapisy na poradę osobistą: rezerwacja@rpp. gov.pl lub (22) 532 82 43 |
pn. – pt. 08.00-20.00 |
https://www.bpp.gov.pl kancelaria // rpp.gov.pl |
Z porad może korzystać każdy kto ma poczucie łamania praw pacjenta |
25. |
Narodowy Fundusz Zdrowia- Centrala |
Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego: |
Narodowy Fundusz Zdrowia |
Infolinia Centralna 800 392 976 (*) |
pn. – pt. 08.00-16.00 |
Każda osoba objęta ubezpieczeniem lub |
|
|
- prawa pacjenta -leczenie w kraju i poza granicami -kolejki do świadczeń |
Grójecka 186 02 – 390 Warszawa |
22 572 60 42 (**) (*) połączenia bezpłatne (**) koszt zgodnie z taryfą operatora Także każdy oddział NFZ posiada własną infolinię |
|
infolinia // nfz.gov.pl |
zainteresowana ubezpieczeniem zdrowotnym |
26. |
Rzecznik Praw Osób Niepełnosprawnych |
Ochrona praw osób niepełnosprawnych |
SIEDZIBA ul. Żurawia 4 A, 00- 503 Warszawa Telefon (22) 461 60 00 KORESPONDENCJA Nowogrodzka 1/3/5 00-513 Warszawa |
801 801 015 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora |
pn. – pt. 08.00-17.00 |
http://www.niepelnosprawni.g ov.pl
sekretariat.bon // mrpips.gov .pl |
Z porad mogą korzystać osoby niepełnosprawne, ich rodziny oraz organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych |
27. |
Rzecznik Praw Dziecka – dziecięcy telefon zaufania |
Ochrona praw dziecka |
Biuro RPD Przemysłowa 30/32 00-450 Warszawa tel.: (22) 583 66 00 fax.: (22) 583 66 96 pn.-pt. godz.08.15-16.15 |
800 121 212 Bezpłatna infolinia |
pn. – pt. godz. 08.15-20.00. (dzwoniąc po godzinach i w dni wolne można opisać problem i zostawić kontakt do siebie, a doradcy oddzwonią) |
https://brpd.gov.pl rpd // brpd.gov.pl |
Sprawy przemocy, relacji rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych. Może dzwonić każdy, kto doświadcza problemu lub jest świadkiem. |
PRAWO UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH |
|||||||
28. |
Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych |
Zakres informacji: |
Klienci mogą skorzystać z pomocy pracowników w Centrum Obsługi Telefonicznej lub podczas wizyty osobistej w placówce jak wyżej. Nr centrali : (22) 667 10 00 |
22 560 16 00 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. |
pn. – pt. 07.00 – 18.00 |
http://www.zus.pl/o- zus/kontakt/centrum-obslugi- telefonicznej-cot- cot // zus.pl |
Adresaci porad: |
PRAWO PRACY |
|||||||
29. |
Centrum Poradnictwa Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) |
Porady z zakresu prawa pracy. |
Główny Inspektorat Pracy ul. Barska 28/30 02-315 Warszawa. tel. 22 391 82 15 fax. 22 391 82 14 |
801 002 006 dla tel. stacjonarnych 459 599 000 dla tel. kom. 22 391 83 60
(dla obywateli |
|
www.bip.pip.gov.pl, kancelaria // gip.pip.gov.pl |
|
|
|
|
|
Ukrainy zatrudnionych na terenie RP) Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. Uwaga!!! naliczane są koszty za czas oczekiwania na połączenie |
|
|
|
PRAWO PODATKOWE |
|||||||
30. |
Krajowa Informacja Skarbowa |
Informacje podatkowe dot. PIT, CIT, VAT, podatki lokalne, akcyza etc. |
ul. Teodora Sixta 17, 43 – 300 Bielsko-Biała |
01 055 055 z tel. stacjonarnych. 22 330 03 30 z tel. komórkowych. 48 22 33 00 330 z tel. zagranicznych. Koszt zgodnie z aryfą operatora |
pn. – pt. 07.00-18.00 |
więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy. pl/-kip-czyli-krajowa- informacja-podatkowa |
Z porad może skorzystać każdy podatnik |
DLA OSÓB BĘDĄCYCH W SPORZE Z PODMIOTAMI RYNKU FINANSOWEGO |
|||||||
31. |
Rzecznik Finansowy. (Ubezpieczonych) |
Prawa ubezpieczonych |
Biuro Rzecznika Finansowego Al. Jerozolimskie 87 02 – 001 Warszawa. |
Ubezpieczenia gospodarcze 22 333 73 28 Ubezpieczenia Społeczne, OFE ZUS 22 333 73 26 lub 22 333 73 27 Ubezpieczenia bankowe i rynku kapitałowego 22 333 73 25 |
pn. – pt. 08.00-18.00
pn. – pt. 11.00 – 15.00
pn. – pt. 08.00-16.00 |
Porady e-mail: porady // rf.gov.pl (czas oczekiwania na odpowiedz e-mailową ok.2 tygodni)
https://rf.gov.pl/kontakt biuro // rf.gov.pl |
Osoby ubezpieczone i w sporze dotyczącym ubezpieczeń |
POZOSTAŁE |
|||||||
32. |
WWW. OBYWATEL.GOV.PL |
Informacje i usługi przyjazne obywatelom portal Ministerstwa Cyfryzacji |
|||||
33. |
Rzecznik Praw Obywatelskich |
Ochrona praw obywatelskich |
Biuro RPO Al. Solidarności 77. 00-090 Warszawa |
800 676 676 Połączenia bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych |
pon. 10.00 – 18.00 wt. – pt. 08.00-16.00 |
https://www.rpo.gov.pl biurorzecznika // brpo.gov.pl |
Może zgłosić się każdy, kto uważa, że jego prawa są naruszone |
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA ORAZ NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
NA TERENIE MIASTA TARNOBRZEGA
W 2022 roku na terenie Miasta Tarnobrzega funkcjonują dwa punkty, w których udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, według harmonogramu:
- Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej, zlokalizowany w budynku internatu byłego Liceum Ogólnokształcącego, 39 -400 Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 30 (parter). Punkt obsługiwany jest przez adwokatów i radców prawnych.
Dzień tygodnia |
Godziny |
Specjalizacja |
poniedziałek |
15.30 - 19.30 |
nieodpłatna pomoc prawna |
wtorek |
15.30 - 19.30 |
nieodpłatna pomoc prawna |
środa |
15.30 - 19.30 |
nieodpłatna pomoc prawna |
czwartek |
15.30 - 19.30 |
nieodpłatna pomoc prawna |
piątek |
15.30 - 19.30 |
nieodpłatna pomoc prawna |
- Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zlokalizowany w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg, ul. Kopernika 3. Porady prowadzone są przez organizację pozarządową: „Pasieka” – Fundacja Rozwoju i Wsparcia, z siedzibą w Rzeszowie. Punkt obsługiwany jest przez adwokatów i radców prawnych.
Dzień tygodnia |
Godziny |
Specjalizacja |
poniedziałek |
10.00 - 14.00 |
nieodpłatna pomoc prawna, prawo cywilne dot. spadków, w szczególności dziedziczenie |
wtorek |
8.00 - 12.00 |
nieodpłatna pomoc prawna, prawo rodzinne i mediacja |
środa |
9.00 - 13.00 |
poradnictwo obywatelskie, pomoc ofiarom przemocy |
czwartek |
10.00 - 14.00 |
nieodpłatna pomoc prawna |
piątek |
9.00 - 13.00 |
poradnictwo obywatelskie |
Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie pod numerem: 15 81 81 573, czynnym w godzinach pracy Urzędu Miasta: 7:30 – 15:30. lub na adres e-mail: npp.tbg@um.tarnobrzeg.pl
Osobom, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. przez telefon lub przez Internet). Porada prawna będzie udzielana w warunkach i na zasadach adekwatnych do niepełnosprawności danej osoby. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów.
Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Do złożenia oświadczenia wymagany jest numer PESEL. W przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu i nie jest też wymagane złożenie oświadczeń.
Osoba uprawniona może wyrazić swoją opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, poprzez wypełnienie części B karty pomocy i umieszczenie jej w przygotowanej w tym celu urnie (znajdującej się w punktach) lub przekazanie drogą elektroniczną na adres e-mail: npp.tbg@um.tarnobrzeg.pl
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących jej uprawnieniach lubspoczywającychnaniejobowiązkach,wtymwzwiązkuztoczącymsiępostępowaniemprzygotowawczym,administracyjnym,sądowymlubsądowoadministracyjnym lub,
- wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego lub,
- sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym lub nieodpłatną mediacje lub,
- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzanie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej
pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą osób w ciągu ostatniego roku.
Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Do złożenia oświadczenia wymagany jest numer PESEL. W przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściachztegowynikających,
- przygotowanie projektu o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji,
- przygotowanie projektu o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej,
- przeprowadzenie mediacji,
- udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem,
- nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu, stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona,
- nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
W zależności od bieżącego zapotrzebowania na nieodpłatną mediację, zgłaszanego przez osoby uprawnione, w punktach organizuje się spotkanie z mediatorem poświęcone nieodpłatnej mediacji z tym, że czas trwania jednego spotkania z mediatorem podczas dyżuru nie może przekroczyć połowy czasu trwania dyżuru.
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu i nie jest też wymagane złożenie pisemnych oświadczeń.
Aktualizacja: Stan na 12.01.2022 r.
Prezydent Miasta Tarnobrzega zawiadamia, iż w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą „Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze Miasta Tarnobrzega w 2022 roku", jako najkorzystniejsza została wybrana oferta Wykonawcy: PASIEKA – Fundacja rozwoju i wsparcia z siedzibą w Rzeszowie, Pl. Kilińskiego 2, 35-005 Rzeszów,
Wybrana oferta spełnia wszystkie wymogi określone w ogłoszeniu i okazała się najkorzystniejsze na podstawie kryteriów oceny zastosowanych w konkursie.
Pliki do pobrania
Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza nabór ofert do otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza nabór kandydatów na członków Komisji Konkursowej w otwartym konkursie ofert na realizację w 2022 roku zadania publicznego pod nazwą "Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na obszarze Miasta Tarnobrzega w 2022 roku".
Załącznik - Zarządzenie 363 - nabór kandydatów do komisji - całość
Pliki do pobrania
Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza nabór ofert do otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza nabór ofert do otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze Miasta Tarnobrzega w 2022 roku”.
Załącznik - Zarządzenie 366-2021 - ogłoszenie konkursu – całość
Pliki do pobrania
Zapisy na nieodpłatną poradę poprzez formularz internetowy
Informujemy, iż możliwe jest korzystanie z modułu zapisów publicznych w systemie NPP- NPO pod adresem: